Witold Kepinski - 23 maart 2015

Tele2 vangt bot bij ACM om marktanalysebesluit retailmarkt televisie

Tele2 heeft de Autoriteit Consument & Markt (ACM) verzocht om een marktanalysebesluit van de retailmarkt voor televisie. ACM wijst dit verzoek af. Op basis van marktanalyses bekijkt ACM of regulering nodig is.

Volgens Tele2 zijn er ontwikkelingen die aanleiding geven om UPC/Ziggo te reguleren. Tele2 wil dat ACM UPC/Ziggo verplicht om andere telecomaanbieders toegang te geven tot het kabelnetwerk voor het doorgeven van televisie.

In 2011 heeft ACM de televisiemarkt onderzocht. ACM heeft toen geconcludeerd dat regulering van de televisiemarkt niet nodig was, omdat de markt steeds concurrerender werd.
ACM komt nu tot de conclusie dat de ontwikkelingen overeenkomen met haar verwachtingen in 2011. ACM verwacht niet dat dit op korte termijn anders zal zijn. ACM ziet ook nu geen reden om de televisiemarkt te reguleren.

Download publicatie (PDF - 147 KB)

Digital Realty 28/05/2025 t/m 25/06/2025 BN + BW DIC Security Day BW tm 1 juli 2025
Digital Realty 28/05/2025 t/m 25/06/2025 BN + BW

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!