RDW verbetert software met ontwikkelstraat van Info Support
De RDW (voormalige Rijksdienst Wegverkeer) gaat zijn eigen software op vijf belangrijke punten verbeteren. De instelling heeft het advies van ICT-dienstverlener Info Support ingewonnen om deze verbeteringen te realiseren, aldus Wiebe Wiersema, Architect bij RDW.
De RDW gaat Endeavour inzetten om de software verder te ontwikkelen. Info Support leverde deze ontwikkelstraat eerder al aan andere zelfstandige bestuursorganen.
Bij de RDW werken negen teams aan de ontwikkeling en het beheer van software voor de uitgifte van kentekens en de registratie van de algemeen periodieke keuring (APK). “Wij gaan deze teams helpen om zichzelf te verbeteren op basis van de vijf gestelde doelen”, aldus Lammert Vinke, Commercieel Unit Manager bij Info Support. “We gaan de processen aanpassen, zoals het invoeren van automatische kwaliteitscontrole en testen. Ook worden er gebruikersportalen ingericht en ontvangen de medewerkers training. We gaan voor een productiviteitsverbetering van 25 procent op basis van Endeavour.”
De eerste ontwikkelteams van RDW zijn al aan de slag met de ontwikkelstraat. Het gehele verbeterproces zal drie jaar in beslag nemen.