Wouter Hoeffnagel - 16 november 2015

Strukton Worksphere lanceert klantenportal gebouwd door Centric

Strukton Worksphere lanceert een nieuwe klantenportal op basis van Microsoft SharePoint Online, onderdeel van Office 365. De portal is ontwikkeld door Centric. Het bedrijf heeft ook in Azure een aantal bijbehorende apps ontwikkeld waarmee data uit legacy applicaties wordt ontsloten.

Strukton Worksphere besloot eind 2014 om de bestaande klantenportal op basis van Microsoft SharePoint 2007 te vernieuwen. Begin 2015 benaderde het bedrijf Centric om de nieuwe portal te ontwikkelen. Eerder ontwierp Centric ook al een nieuw intranet voor Strukton Worksphere, eveneens op basis van Microsoft SharePoint Online.

SCRUM-methodiek
Centric ontwierp en ontwikkelde de klantenportal in zes maanden, van maart tot november 2015. Het project startte met een “Definitie & Design-fase”, waarin samen met Strukton Worksphere de benodigde functionaliteit en de gewenste gebruikersinterface werden ontworpen. Daarna is de klantenportal volgens de SCRUM-methodiek in een aantal sprints gebouwd.

De nieuwe klantenportal biedt de honderden klanten van Strukton Worksphere één gebruiksvriendelijk portaal met daarop alle voor hen relevante gegevens. Slimme KPI’s geven in één oogopslag de belangrijkste statusindicatoren weer. De eerste klanten ervaren hun vernieuwde klantenportal vanaf januari 2016; dan start de introductie van het portal voor alle klanten. Het ontwerpen en ontwikkelen van deze portal is één van de grotere extern gerichte SharePoint Online-projecten in Nederland. Dankzij de architectuur op basis van Office 365 en Microsoft Azure is de oplossing eenvoudig schaalbaar bij een toename in het aantal gebruikers.

EGP 06/05/2025 t/m 03/06/2025 BW DIC Security Day BW tm 1 juli 2025
Cybersec Europa

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!