Witold Kepinski - 30 juni 2025

Cognizant breidt Salesforce-partnerschap uit met nieuwe diensten voor Agentforce

Cognizant heeft zijn samenwerking met Salesforce uitgebreid met de introductie van nieuwe diensten gericht op klant- en operationele transformatie. Deze oplossingen zijn specifiek ontworpen voor het Agentforce-platform van Salesforce en hebben als doel bedrijven te ondersteunen bij een snellere transitie naar een geoptimaliseerde AI-werkomgeving.

Cognizant breidt Salesforce-partnerschap uit met nieuwe diensten voor Agentforce image

Door de combinatie van menselijke expertise en autonome AI-agents kunnen organisaties hun productiviteit, reactiesnelheid en schaalbare impact verbeteren, aldus de twee partners.

Agentforce is het digitale arbeidsplatform van Salesforce, dat autonome AI-agents direct integreert in dagelijkse werkprocessen. Via AgentExchange krijgen klanten toegang tot een groeiende marktplaats van partner-ontwikkelde acties, sjablonen en gevalideerde Model Context Protocol (MCP)-servers. Dit stelt bedrijven in staat om sneller agents te ontwikkelen en in te zetten, terwijl de controle over beveiliging en beheer gewaarborgd blijft.

"We staan aan het begin van een tijdperk waarin autonome agents niet alleen werkprocessen ondersteunen, maar fundamenteel veranderen," aldus Uday Kotla, Global Head van Cognizant’s CX & CRM-afdeling, Cognizant Moment. "Organisaties die agents inzetten met diepgaand inzicht in hun data, processen en sector, behalen het meeste voordeel. Onze samenwerking met Salesforce sluit hier naadloos op aan. Door eigen AI-versnellers te combineren met systeemintegratie, sectorspecifieke kennis en expertise in klantbeleving, bouwen we schaalbare ecosystemen van agents. Daarmee helpen we organisaties succesvol het voortouw te nemen in de opkomende agentische economie."

MSP Show 18/06/2025 t/m 31/07/2025 BN + BW DIC Security Day BW tm 1 juli 2025
Gartner BN tm 12-11-2025 - 3

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!