Witold Kepinski - 19 februari 2018

Capgemini presteert goed 2017 met digitaal en cloud

Capgemini zag zijn omzet in 2017 met 4 procent stijgen naar 12,792 miljard euro. De digitale en cloud-opbrengsten bedroegen bijna 5 miljard euro, dat is een groei van 24 procent op jaarbasis. De nettowinst steeg 11 procent naar 820 miljoen euro.

Paul Hermelin (foto), voorzitter en Chief Executive Officer van Capgemini Group zegt over de cijfers: "Onze uitstekende prestaties in 2017 weerspiegelen ons vermogen om waarde te creëren voor onze klanten en met name de vraag gevoed door hun digitale transformatieagenda's vast te houden, terwijl we onze winstgevende groeireis nastreven We kondigen een omzetgroei aan (+ 4,0% tegen constante wisselkoersen) die hoger ligt dan de doelstelling en eindigen het jaar met een zeer goed momentum (+ 6,2% in Q4), met name in Noord-Amerika, de grootste markt van de Groep. De omzet van Digital en Cloud bereikte in 2017 bijna 5 miljard euro en vertegenwoordigt 40 procent van onze omzet in het vierde kwartaal. Tot slot, in lijn met ons businessplan, bleef onze operationele marge, op 11,7%, vooruitgang boeken in de richting van onze middellangetermijnambitie"

Herelin vervolgt: "We hebben belangrijke contracten binnengehaald om onze klanten, als mondiale strategische partners, te helpen hun doelstellingen te bereiken in termen van zowel productiviteit - gebruik van onze automatiseringstechnologieën - als innovatie. We hebben onze aanbiedingen in deze gebieden verrijkt met verschillende aanvullende acquisities, met name op het gebied van e-commerce en digital design, waaronder de acquisitie van het digitale klantengagement bedrijf LiquidHub."

De ceo besluit: "In 2018 zullen we ons serviceportfolio blijven ontwikkelen en onze sectorkennis versterken. Met 200.000 werknemers, waarvan 57% zich bevindt in ons wereldwijde netwerk van delivery centers, zullen we ook blijven investeren in ons talent door middel van voortdurende training. Tot slot hebben we samen met onze Raad van Bestuur onze prioriteiten op het gebied van maatschappelijk verantwoord ondernemen opnieuw gedefinieerd met specifieke en kwantificeerbare verplichtingen op de gebieden die we hebben geselecteerd: diversiteit bevorderen, milieubescherming en de digitale kloof bestrijden, of zoals wij het 'digitale inclusie' noemen.”

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!