Wouter Hoeffnagel - 24 mei 2018

Akamai integreert met Salesforce Commerce Cloud

Cloud delivery platform Akamai Technologies lanceert de Akamai Connector voor Salesforce Commerce Cloud. Met Commerce Cloud kunnen merken een gepersonaliseerde ervaring bieden aan in-store shoppers en aan klanten die via web, mobiel of social shoppen. Door de samenwerking tussen Akamai en Salesforce kunnen merken hun klanten een unified experience bieden die verder gaat dan alleen verkoop, maar die bijvoorbeeld ook marketing en klantenservice omvat.

Dankzij de integratie van de nieuwe Akamai Connector met Salesforce Commerce Cloud kunnen organisaties gebruik maken van de Web Performance-oplossingen van Akamai. Salesforce-klanten kunnen met behulp van Akamai Connector de end-to-end performance en betrouwbaarheid optimaliseren. Daarnaast halen zij voordeel uit de security die standaard onderdeel is van Akamai’s cloud delivery platform. Met Akamai Connector kunnen Salesforce-klanten hun online winkel verbinden met Akamai’s oplossingen voor cloud security en web performance, waardoor sites, mobiele infrastructuren en API-gedreven verzoeken beschermd zijn tegen aanvallen.

Complexiteit wegnemen

Consumenten accepteren slechte performance niet langer en zullen overstappen als een website of app traag of onbetrouwbaar is. Akamai Connector is ontworpen om e-commercebedrijven te helpen bij het wegnemen van de complexiteit en het beheer van een alternatief Content Delivery Network boven op het CDN in Salesforce. Dankzij de verbeterde performance verkleinen retailers de kans op een slecht presterende website en kunnen ze meer omzet genereren door wereldwijd een goede klantervaring te bieden.

“De samenwerking tussen Salesforce en Akamai biedt talrijke mogelijkheden,” zegt Craig Adams, VP Product Management, Web Performance Business Unit bij Akamai Technologies. “We zijn verheugd over de samenwerking met Salesforce. Met de Akamai Connector bieden we klanten een end-to-end ervaring die helpt hun bedrijf beter te beschermen tegen securitydreigingen, onvoorspelbare performance en delivery-uitdagingen bij online zakendoen.”

Gepersonaliseerde omnichannel ervaring

“Het bieden van een gepersonaliseerde omnichannel ervaring is belangrijker dan ooit,” zegt Mike Wolff, SVP, ISV Sales bij Salesforce. “Door de krachten van Commerce Cloud en Akamai Connector te bundelen, kunnen klanten hun web- en app-performance optimaliseren en de best mogelijke ervaring bieden aan hun klanten, terwijl hun bedrijf groeit.”

MSP Show 18/06/2025 t/m 31/07/2025 BN + BW NextNovate 07/07/2025 t/m 14/07/2025 BN + BW
MSP Show 18/06/2025 t/m 31/07/2025 BN + BW

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!