Witold Kepinski - 27 september 2017

Ricoh Nederland zoekt 50 nieuwe sales medewerkers

Ricoh Nederland zoekt 50 nieuwe sales medewerkers image

De directie van Ricoh Nederland heeft besloten om met onmiddellijke ingang een wervingscampagne te starten voor vijftig nieuwe sales medewerkers. Hierbij gaat het om (junior) sales representatives. De directie hoopt de werving snel af te ronden en de nieuwe medewerkers met ingang van december a.s. al van start te laten gaan. Dit meldt Maurits Aalders, Director Marketing, Board of Directors bij Ricoh Nederland.

De focus van de nieuwe medewerkers komt te liggen op versterking van het salesprogramma gericht op het MKB segment. Ricoh Nederland verwacht in dit segment het marktaandeel op korte termijn flink te vergroten.

Een groot deel van de nieuwe (junior) sales representatives komt in dienst bij de Ricoh Mono Brand Resellers, die landelijk verspreid opereren. Daarnaast zal een team van sales representatives het MKB offensief vanuit Ricoh Nederland ondersteunen en zich daarbij vooral richten op sales in de Randstad. Ricoh maakt daarbij gebruik van de kracht van sales om te werken in de regio waar je woont.

MKB

Het nieuwe MKB offensief is onderdeel van het in december jl. ingezette heroriëntatieprogramma waarbij flink werd geoptimaliseerd en banen verdwenen. Dit programma is erop gericht Ricoh Nederland binnen 24 maanden weer winstgevend te laten opereren en moet Ricoh opnieuw succesvol maken in een snel veranderende markt. Onderdeel van dit heroriëntatieprogramma was het terugbrengen van het totale aantal arbeidsplaatsen met 220 fte’s. Deze inmiddels gerealiseerde vermindering betrof bijna uitsluitend ondersteunende functies. De sales organisatie werd hierbij vrijwel niet geraakt. Door vijftig geheel nieuwe sales functies in de MKB markt wordt de slagkracht van sales verder vergroot.

Negen maanden na de bekendmaking van het heroriëntatieprogramma tekenen de eerste signalen van herstel van de financiële resultaten zich af. Inmiddels is Ricoh opnieuw een grotye speler in de Nederlandse Office MFP-markt. De directie is ervan overtuigd dat de doelstellingen van het gehele heroriëntatieprogramma binnen de gestelde termijn worden gerealiseerd.

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!