Redactie - 08 januari 2024

Partnercontent: Help je websitebezoekers

Je website is de etalage van jouw bedrijf. We doen allemaal ons best, tot groot genoegen van Google, SEO- en SEA-specialisten, daar zo veel mogelijk verkeer naartoe te leiden. Vergeleken met vroeger natuurlijk pure winst. Flyeren op bedrijventerreinen, brochures maken en versturen en koud bij bedrijven binnenstappen was natuurlijk vele malen tijdrovender, kostbaarder en minder duurzaam. Bovendien stapt nu iedereen overal ter wereld je winkel binnen. Tegenwoordig zorgt een mooie, goed vindbare website er voor dat je klant je weet te vinden. Adieu vroeger!

Partnercontent: Help je websitebezoekers image

…..of toch niet?

Toch vroeger er weer even bij pakken. Je website van nu is eigenlijk je winkel én brochure van vroeger waarmee je je klant wilt verleiden. Of had je nog een mooi bord op straat staan waarop je aanbiedt dat de koffie klaar staat.

Met je website probeer je precies hetzelfde te bereiken. Het bord op straat is je Google-advertentie, je winkel en je brochure zijn je website. Toch had de winkel ook voordelen.

In de winkel zie je je bezoeker en kun je hem of haar direct helpen. Met een websitebezoeker is dat lastiger. Natuurlijk kunnen de bezoekers via de website contact opnemen of een bestelling doen, maar verreweg de meeste bezoekers zijn van het oer-Hollandse ‘kijken maar niet kopen’-soort. Wist je dat gemiddeld maar 5% van je websitebezoekers contact met je zoeken?

In een winkel vindt iedereen het normaal de bezoeker hulp aan te bieden. Sterker nog, als je het niet doet loopt de klant weg en verlies je omzet. Met je website ligt dat gevoelsmatig toch iets anders. Het heeft geen zin te achterhalen wie er precies je website bezocht. Het ‘Big brother is watching you’ zal je niet in dank worden afgenomen.

Hoe kun je dan toch met je websitebezoekers in contact komen?

Met websiteleads van DATA-collectief.

DATA-collectief kan het IP-adres van de bezoeker koppelen aan de bedrijfsgegevens in haar B2B-database. Je ontvangt via e-mail een websiteleadrapport met de NAW-gegevens van het bedrijf, de duur van het bezoek en welke pagina’s hoe lang zijn bekeken (zie plaatje). Aan dat zoekgedrag wordt een score gekoppeld. Een hoge zoekscore zegt iets over de interesse.

Als dat bedrijf past binnen jouw klantprofiel (of nog leuker, als je de klant kent maar al 2 jaar niets voor hem hebt mogen doen) dan wil je daar natuurlijk best een telefoontje aan wagen. Je zoekt in DATA-collectief de beslisser die over jouw propositie gaat en belt hem of haar op. Je legt uit wat je voor ze kunt doen en vraagt of er iets speelt waarbij je ze kunt helpen. Vaak zul je zien dat dat inderdaad het geval is. En voordat ze bij een concurrent hebben aangeklopt, heb jij jouw aanbod al kunnen toelichten.

Dus net als in de winkel, kun je je websitebezoeker gewoon helpen.

Als je meer wilt weten over het gebruik van websiteleads en hoe dit jouw bedrijf kan helpen, neem dan gerust contact op met Edward Hulst via 030-6057353 of stuur een e-mail naar e.hulst@datacollectief.nl.

Door: Data Collectief

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!