Witold Kepinski - 09 mei 2024

ServiceNow Now Assist en Microsoft Copilot vergroten Gen AI mogelijkheden

ServiceNow en Microsoft hebben tijdens ServiceNow’s jaarlijkse klant- en partnerevenement, Knowledge 2024, een uitgebreide strategische alliantie aangekondigd, waarbij ze hun generatieve AI- mogelijkheden om de keuze en flexibiliteit van werknemers te vergroten.

ServiceNow Now Assist en Microsoft Copilot vergroten Gen AI mogelijkheden image

De nieuwe ServiceNow Now Assist- en Microsoft Copilot-integratie brengt de kracht van twee generatieve AI-assistenten samen in één naadloze bedrijfservaring, waardoor het eenvoudiger dan ooit wordt om waarde te creëren voor werknemers in het bedrijfsleven en voor werknemers om nieuwe productiviteitsmogelijkheden te ontsluiten.

Nu zullen Assist en Microsoft Copilot intuïtief samenwerken om werknemers te ontmoeten waar ze zich bevinden, zodat ze algemene productiviteitstaken kunnen uitvoeren. Dit wordt mogelijk gemaakt door de intelligentie van Now Assist te integreren met de AI-aangedreven workflows van ServiceNow met Microsoft Copilot om een ​​meer holistische, verbonden ervaring te creëren, waardoor werknemers de hulp kunnen krijgen die ze nodig hebben van de meest relevante generatieve AI-assistent, ongeacht welk platform ze gebruiken.

Beste van twee werelden combineren

“Wij zijn er sterk van overtuigd dat de volgende verschuiving in generatieve AI zal voortkomen uit de samenwerking van marktleiders die AI aan het werk zetten voor hun klanten. We zijn op weg om het beste van twee werelden te combineren met de gecombineerde kracht van Now Assist en Microsoft Copilot om de manier waarop werk gebeurt te transformeren”, zegt CJ Desai, president en chief operating officer bij ServiceNow. “Het nieuws van vandaag markeert een nieuw hoofdstuk in de manier waarop bedrijven zullen opereren. Met Microsoft als onze partner maken we een slimmere manier van werken mogelijk, waarbij generatieve AI-assistenten kunnen samenleven en communiceren om nieuwe productiviteitsniveaus te ontgrendelen.”

“Bij Microsoft willen we onze klanten helpen zich aan te passen en te gedijen in dit nieuwe tijdperk van AI”, zegt Rajesh Jha, executive vice president van Experiences + Devices bij Microsoft. “Fundamentele verschuivingen transformeren de productiviteit van elk individu, elke organisatie en elke sector. Daarom is ons werk met ServiceNow zo waardevol. De naadloze integratie van onze AI-aangedreven assistenten zal helpen de productiviteit van werknemers en IT te verbeteren, het wisselen van context te verminderen en een eenvoudigere uitvoering van dagelijkse werktaken te garanderen, wat bijdraagt ​​aan de waarde van de technologie-investeringen van onze klanten.”

Twee generatieve AI-assistenten in één naadloze, intelligente ervaring

De gelijktijdige aanwezigheid van ServiceNow en de AI-assistenten van Microsoft binnen Microsoft 365 kan helpen om wrijving voor werknemers snel weg te nemen.

Concreet zal Copilot werknemersverzoeken kunnen doorgeven aan Now Assist in Microsoft Teams. Of het nu gaat om het aanvragen of oplossen van een ondersteuningsprobleem van een klant, of zelfs om verbinding te maken met een live-agent voor ondersteuning bij een complex probleem, Now Assist biedt medewerkers antwoorden op vragen en beveelt op een gemoedelijke manier acties en volgende stappen aan. Deze acties combineren Now Assist's domeinkennis van de onderneming en het bewustzijn van de context van de gebruiker en organisatorische gegevens uit Microsoft 365-chats, e-mail, agenda en bestanden.

Toekomstige mogelijkheden zullen ook ervaringen mogelijk maken, zoals het mogelijk maken dat werknemers Copilot voor Microsoft 365 van ServiceNow gebruiken om documenten te maken, zoals een presentatie in Microsoft PowerPoint, op basis van ServiceNow-prompts, waardoor AI-gestuurd digitaal zakendoen mogelijk wordt gemaakt.

ServiceNow en Microsoft zijn sinds 2019 strategische partners , die klanten helpen beter te werken en meer te bereiken. Het nieuws van vandaag over de uitgebreide samenwerking tussen ServiceNow en Microsoft vertegenwoordigt de volgende fase van innovatie voor hun klanten en hoe hun twee platforms de volgende generatie AI-gestuurde digitale bedrijven zullen versterken. Opvallend is dat Microsoft ook werd erkend met de ServiceNow Innovation and Build Partner of the Year-prijs 2024 tijdens de jaarlijkse Knowledge-conferentie van ServiceNow.

Beschikbaarheid

De aangekondigde Now Assist- en Microsoft Copilot-integratie zal in het najaar van 2024 algemeen beschikbaar zijn.

Datacollectief BW 13-05-2024 tm 03-06-2024 BW Dutch IT Partner Day tm 11-06-2024
BN en BW Anderswerken 15-05-2024 tm 31-05-2024

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!