Witold Kepinski - 11 januari 2017

Orange Business Services wint driejarig Hertz contract

Orange Business Services wint driejarig Hertz contract image

Orange Business Services heeft een driejarig contract gewonnen voor de ondersteuning van autoverhuur met IoT-connectiviteitsdiensten met Hertz, een multinationaal autoverhuurbedrijf. Met behulp van een gecentraliseerd IoT-platform is Hertz in staat om real-time met auto’s te communiceren en klanten te kunnen helpen door hen direct te verbinden met het contactcenter.

Hertz zocht naar Internet of Things (IoT)-connectiviteitsdiensten die de 24/7-verhuurdienst van het bedrijf kunnen ondersteunen. Orange Business Services zal de IoT-connectiviteit voor deze auto’s leveren in zeven Europese landen: Nederland, België, Frankrijk, Duitsland, Italië, Spanje en het Verenigd Koninkrijk.

De IoT-connectiviteit maakt stem-gestuurde diensten mogelijk vanuit de voertuigen, waardoor klanten een directe communicatielijn krijgen met het contactcenter van Hertz. In het verleden maakte Hertz gebruik van lokale telecombedrijven die hiervoor simkaarten leverden. De deal met Orange Business Services stelt Hertz in staat het management van de simkaarten in de vloot te centraliseren en servicemanagement mogelijk te maken met een enkele wereldwijde communicatieleverancier.

Speciale dienst van Hertz

Het 24/7-verhuurmodel van Hertz geeft bedrijven een kostenbesparende optie waarbij zij toegang hebben tot een technisch hoogwaardige vloot voertuigen. De sleutel-loze auto's kunnen telefonisch, online of via een app geboekt worden. De Hertz 24/7-dienst is onder andere beschikbaar voor klanten van de retailbedrijven Costco, B&Q, Ikea en Leroy Merlin.

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!